Clicks 'n' Bricks

" Een website kan geen lekkeband repareren, je derailleur of zadelhoogte afstellen,  een kopje koffie schenken of een goed gesprek aangaan over die ene keer toen je bijna die ene wedstrijd won. Lokale fietsenwinkels zijn het hart en de ziel van het wielrennen en de fiets gemeenschap. "

Mr Eric Bjorling.

 

https://www.tinusvanoverveld.nl/image/catalog/info%20pages/KjsqTgIa.jpeg

 

De    fysieke winkel    is nog altijd de populairste aankoopplek. Dat blijkt uit een rapport van marketing- en consultancyfirma A.T. Kearney. Zo gaat 61 procent het liefste naar een    fysieke winkel    om producten aan te schaffen.


Volgens A.T. Kearney zijn fysieke winkels voor sommige categorieën belangrijker dan voor andere. Cosmetica, mode, levensmiddelen en kantoorbenodigdheden worden nog altijd sneller in fysieke winkels aangeschaft. "  de shopper hecht er waarde aan om het product te ervaren, vast te houden of terug te brengen naar de winkel  ”, licht topman Dan Farmer toe.  

Consumenten ervaren verschillende stadia bij het kopen van een product, zoals oriëntatie, keuren/ervaren, aankoop of aflevering en een after sales-experience. Digitale kanalen spelen voornamelijk een rol in de oriëntatiefase, terwijl fysieke winkels in alle fases aanwezig zijn.